راهنمای خرید لیزر برش فلزات 

راهنمای خرید لیزر برش فلزات 

5/5

راهنمای خرید لیزر برش فلزات

از حدود ۶ سال پیش که شرکتهای چینی اقدام با تولید انبوه دستگاههای برش لیزر نمودند قیمت این دستگاهها نسبت به نمونه اروپایی حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و در نتیجه خرید لیزر برای شرکتهای ایرانی توجیه پیدا کرد. از آن زمان شرکتهایی اقدام به وارد نمودن این دستگاهها از چین نمودند. که البته مثل هر کالای جدیدی به مرور شرکتهای زیادی اقدام به وارد کردن نمودند بطوریکه در حال حاضر با یک سرچ ساده میتوان دهها شرکت وارد کننده لیزر پیدا کرد. این تعداد فروشنده از یک طرف باعث رفاه مشتریان شده (از طریق رقابت بین وارد کننده ها )و از طرف دیگر باعث شده انتخاب دستگاه مطلوب بسیار سخت شود.

شرکتها قیمت های کاملا متفاوتی ارائه میدهند و طبیعتا همه هم مدعی بهترین کیفیت هستند .در این مرحله وقتی مشتری پیش فاکتور ها را دریافت میکند و متوجه اختلاف قیمت زیاد میشود نمیتواند سریع تصمیم بگیرد چون اگر قسمت ارزان تر را انتخاب کند نگران است کیفیت پایین باشد. و اگر قیمت بالاتر را انتخاب کند نگران است که بیشتر از بهای واقعی پرداخت کرده باشد .این نکته بدیهی است که در نهایت باید به یکی از شرکت ها اعتماد کند .برای این اعتماد توصیه میشود که ۵ مرحله طی شود :

  1. بررسی برند قطعات اصلی مانند سورس و هد و سرووموتور ها و …
  2. اعتبار وارد کننده بررسی شود که مثلا چند سال فعالیت دارد و چه تعداد دستگاه فروخته است.
  3.  لیستی از مشتریان پیشین شرکت ها دریافت شود. و از طریق تلفن و یا مراجعه حضوری نسبت به بررسی کیفیت دستگاه و کیفیت خدمات پس از فروش و میزان پایبندی شرکت ها به تعهداتشان بررسی لازم صورت گیرد.
  4. در مقابل  هر پرداختی حتما چک ضمانت در یافت نمایید.
  5.  ترجیحا دستگاه آماده تحویل در ایران خریداری شود و در غیر این صورت در قرارداد جریمه تاخیر در تحویل منظور گردد.

شایان ذکر است علاوه بر موارد فوق برگزاری جلسه و بازدید از دفتر و یا کارخانه شرکت ها نیز میتواند به شناخت بیشتر مشتری کمک کند.

فهرست مطالب